Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, November 1, 2016

Adil dan Saksama

bila kau dah jadi mak, kena la jadi seorang mak yang adil lagi saksama. Anak dah DUA oi.. bila beli barang untuk kakak mesti ada satu untuk adik. begitu jugak sebaliknya. kalau beli satu je, memang boleh bawak perang saudara gitu. 


tapi mak kau ni DEMOKRASI ye, nak beli apa, nak makan apa, nak buat apa, nak sepah takpe. asalkan korang kemas balik. makan aiskrim comot, takpe. nnt tukar baju lain. Jangan si ayah guna sistem KOMUNIS. makan ais krim tak boleh, comot. makan keropok tak boleh, bersepah. Nak main mainan, semua barang kena susun elok2, tak boleh bersepah. nasib korang la dapat ayah yang pengemas begitu.


simptom mak-mak. akan kesian kan kedua-dua anaknya. sudahnya mak pokai sebab terpaksa beli barang semua pon dua kali ganda. beg ni pon miqael tu bukan boleh pakai pon, sebab besar. miqael tu dah la pendek lagi. pakai beg ni pon dah sampai ke buku lali dah labuhnya. hahahahhahahaha. tapi KENA belikan jugak, sebab nanti si adik tengok si kakak pakai, si adik sebok nak pakai jugak. 

anakk oh anakk..



0 komen:

Post a Comment

Adil dan Saksama

bila kau dah jadi mak, kena la jadi seorang mak yang adil lagi saksama. Anak dah DUA oi.. bila beli barang untuk kakak mesti ada satu untuk adik. begitu jugak sebaliknya. kalau beli satu je, memang boleh bawak perang saudara gitu. 


tapi mak kau ni DEMOKRASI ye, nak beli apa, nak makan apa, nak buat apa, nak sepah takpe. asalkan korang kemas balik. makan aiskrim comot, takpe. nnt tukar baju lain. Jangan si ayah guna sistem KOMUNIS. makan ais krim tak boleh, comot. makan keropok tak boleh, bersepah. Nak main mainan, semua barang kena susun elok2, tak boleh bersepah. nasib korang la dapat ayah yang pengemas begitu.


simptom mak-mak. akan kesian kan kedua-dua anaknya. sudahnya mak pokai sebab terpaksa beli barang semua pon dua kali ganda. beg ni pon miqael tu bukan boleh pakai pon, sebab besar. miqael tu dah la pendek lagi. pakai beg ni pon dah sampai ke buku lali dah labuhnya. hahahahhahahaha. tapi KENA belikan jugak, sebab nanti si adik tengok si kakak pakai, si adik sebok nak pakai jugak. 

anakk oh anakk..



0 komen on "Adil dan Saksama"

Post a Comment

 

Mrs Hary Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template